28 Aralık 2012 Cuma

Nativity Scene Cake

Bu pastayı 25 Aralık için hazırladım. Benim için kesinlikle farklı bir deneyim oldu. Daha önce hep standart kız veya erkek figürleri çalışıyordum ancak bu defa farklı 3 figür denedim. Natali Hanım Noel için “doğuş sahnesi” temalı bir pasta hazırlayabilir misiniz diye sordu. Başlangıçta hiçbir fikrim yoktu konu ile alakalı dolayısı ile ne yapılabilir fazla bir şey gelmedi aklıma. Hemen araştırma yaptım konu ile alakalı sizi de kısaca bilgilendireyim :)
Bu sahne talyancada “Presepe” ingilizcede ise “nativity scene” olarak biliniyor. Türkçede de “doğuş sahnesi” denilebilir belki. Hz. İsa'nın doğumunu anlatan bu sahne İncil’in bazı bölümlerinde şu şekilde tasvir edilmiş.  Hz. Meryem ve Hz. Yusuf bir mağarada Hz. İsa’nın yanında dua ediyor, etraflarında onları sıcak tutması için bir eşek ve öküz yer alıyor. Dışarıda mağara yakınlarında bir yıldızı takip eden 3 tane bilgin var. Hz. İsa'ya hürmetlerini sunmaya gelmişler. Mağaranın etrafında günlük işlerini yapan çobanlar bulunuyor.
Noel zamanında hristiyan aileler doğuş sahnelerini kendi evlerinde hazırlama geleneğini hala devam ettiriyorlar. Hz. İsa’nın heykelini 25 Aralığa kadar kapalı tutuyorlar ve 25 Aralık gecesinde kiliseye gitmeden önce heykeli açıyorlar.
Bu bilgiler ışığında bir pasta tasarladım ben de :) Ama çok kalabalık olmasını istemediğim için yalnızca 3 figürü yaptım pasta üzerine. 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...