9 Kasım 2012 Cuma

Ev Pastası

Bu kek üzerine çok uzun yazabilirim :) Bu benim ilk kare ve ev şeklinde pastam. Aslında şekil olarak her zaman yuvarlak pasta yapmayı tercih ediyorum çünkü daha şirin göründüğünü düşünüyorum. Ama farklı şeyler denemeyi çok sevdiğim için bir gün kare pasta denemem kaçınılmazdı. Yakınların doğum günleri yeni denemeler için bir fırsat gibi oluyor. 7 Kasım ablamın doğum günüydü ve ben daha önce yaptıklarımdan çok daha farklı bir şey yapmak istedim onun için. Kare pasta denemeye zaten karar vermiştim ama pastanın kare olmasının bir anlamı olmalıydı. Yani eğer standart bir pasta dekorasyonu yapacak olsam yuvarlak pasta çalışırım çünkü söylediğim gibi zaten daha çok seviyorum yuvarlak pastayı. O yüzden kare pasta yapmayı gerektirecek bir şey düşündüm. En sonunda ev geldi aklıma :) İyi ki de geldi!

Pastanın yapım aşamalarından bahsedecek olursam :) Kesinlikle yuvarlak pastaya göre çok daha zor. Pastanın ganajla ve şeker hamuruyla kaplanması normale göre 2 katı fazla zaman aldı. Keskin köşeli pasta yapımı gerçekten daha zormuş kare pastada ama neyse ki sonuç tatmin ediciydi benim için. Pastanın dekorasyonu ise tabii ki işin en eğlenceli tarafıydı. Gerçekten çok zamanımı aldı ama değdi. Çatı bölümü tam 200 parçadan oluşuyor :) Sincap tasarımı "Buns in the Oven" adlı Malezyalı bir bayana ait. Mükemmel cupcakeler yapıyor. Vaktiniz olduğunda sayfasında gezinmenizi tavsiye ederim.

Toplamda 12-13 saatlik bir çalışmanın ardından pastayı bir güzel kestik yedik :) İçim acımadı değil! İlk defa yemiş oldum kendi yaptığım pastayı. Siparişlerden sonra pastayı sahibine verip gerisini düşünmemeyi tercih ediyordum ama bu defa gözlerimin önünde kesildi gitti pasta :) Bu arada pastamız sade muzlu pasta idi (favorimdir kendisi :)). Vanilyalı kek, krema arasında muz ve üzerinde beyaz çikolatalı ganaj kaplıydı. Doğum günü sahibi lezzet olarak da görüntü olarak da çok beğendi pastayı, en önemlisi de bu zaten benim için :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...